İptal ve İade koşulları
Siparişimi nasıl iptal edebilirim?
www.kobic.com.tr’de oluşturmuş olduğunuz siparişin iptali için, aşağıda yer alan adımları izleyebilirsiniz.
Mesajınız bize ulaştığında, o gün içerisinde siparişinizin iptali gerçekleştirilecek ve konuyla ilgili size hemen geri dönüş yapılacaktır.
Eğer siparişinizin durumu kargo aşamasındaysa, siparişiniz iptal edilememektedir. Siparişinizin size ulaşmasını takiben, “iade” kurallarına uygun şekilde ürünü iade edebilirsiniz.
Aldığım ürünleri iade etmek istiyorum, ne yapmalıyım?
Temel kural olarak aldığınız ürünü teslimat tarihinden itibaren 7 iş günü içerisinde www.kobic.com.tr ‘un düzenlemiş olduğu faturanız (fatura arkasında yer alan bilgi alanlarını doldurmanız işlemlerinizin hızlı gerçekleşmesi için yardımcı olacaktır.) ile iade edebilirsiniz.
İade etmek istediğiniz ürününüzü tarafımıza göndermeden önce;
Sayfasında yer alan “Alışverişlerim” sekmesinden iade etmek istediğiniz sipariş numarasının yanında yer alan “iade et” linkine tıklayıp açılan ekrandan “iade kayıt” formunu doldurmanız gerekmektedir.
Sitemiz üzerinden kayıt formunu doldurduktan sonra ulaşacağınız “İade takip numarası” (bu numara iade kayıt formunu doldurduktan sonra size e-posta ile de gönderilecektir.) bilgisi ile birlikte ürünün faturası ve ürünü, belirtilen anlaşmalı kargo ile karşı ödemeli olarak tarafımıza gönderebilirsiniz. “İade Takip Numarası” olmayan ürünler kargo firması tarafından alınmayacaktır. Bu sebeple mutlaka belirtilen linkten bildirim kaydı yapıp “İade Takip Numarası” almanızı rica ederiz.
Not: İade etmek istediğiniz ürüne ait siparişte, “iade et” linki yer almıyor ise, ilgili ürünün iade süresi geçmiş demektir. Konuyla ilgili daha detaylı bilgi almak için Müşteri Hizmetlerimizde iletişime geçebilirsiniz.
www.kobic.com.tr kusurlu ürün iadelerinde nasıl bir politika izliyor?
Kusurlu ürün iadelerinizi, aldığınız ürünün teslim tarihinden itibaren otuz (30) gün içerisinde yapabilirsiniz. Şikayetiniz tedarikçi firmalara www.venadan.com tarafından iletilecektir. Üründe, kullanımdan doğan bir kusur yoksa, ürün bedeli tarafınıza iade edilecektir.
Hangi ürünler iade kapsamı dışında kalıyor?
Satın aldığım ürünü ne kadar süre içerisinde iade edebilirim?
Siparişinizde “Sebep Göstermeden Cayma Hakkı”, ürünü teslim aldığınız günü takip eden ilk yedi (7) iş gününü içermektedir. Üründeki herhangi bir kusurdan kaynaklanan iadelerde ise, bu süre otuz (30) gündür. Sebep göstermeden cayma hakkınızda İade edeceğiniz ürünü eksiksiz, orijinal faturasıyla, paketi hasar görmemiş, kullanılmamış, kullanım hatası sonucu zarar görmemiş haliyle iade etmeniz gerekmektedir. Ürünün faturası kurumsal ise, ürünü, “Ürün Birim Fiyatı + KDV” şeklinde kesilmiş bir iade faturası ile birlikte göndermeniz gerekiyor. Faturası kurumlar adına düzenlenen siparişlere ait iadeler “iade faturası” kesilmediği takdirde tamamlanamamaktadır. Neden sadece ilk yedi gün içinde iade kabul ediliyor? Tüketici Kanunu’nda yer alan “Sebep Göstermeden Cayma Hakkı”, ürünü teslim aldığınız günü takip eden ilk yedi (7) iş gününü kapsamaktadır. Üründeki herhangi bir kusurdan kaynaklanan iadelerde ise bu süre otuz (30) gündür. Tüm iade taleplerinizle ilgili süreç, ürün / ürünler depoya ulaştığı andan itibaren başlamaktadır. İade edilen tutarı bir sonraki ekstre döneminde görebilirsiniz.
Almış olduğunuz ürünü ambalajını açmadan, kullanmadan, bozulmasına imkân vermeden teslim tarihinden itibaren (7) gün içinde iade edebilirsiniz. Ürünü iade etmeden önce iade nedeninizi belirterek fatura numaranız ve sipariş numaranızı içeren bir e-mail ile info@kobic.com.tr adresine gönderiniz. Şirketimiz gönderdiğiniz e-mail veya faksı alır almaz sizinle temasa geçecek, ürünü nasıl iade edeceğiniz size bildirilecektir. Ürünle beraber adınıza kesilen faturada geri gönderilmelidir. İade edilen ürün yerine bir başka ürün veya ürünün bedeli kredi kartınıza iade edilecektir. İade nedeniyle ödenecek taşıma masrafları tarafınızdan karşılanacaktır.
II. Taşıma Sırasında Hasar Görmüş Ürünler
Taşıma sırasında zarar görmüş ürünler teslim alınmamalı ve taşıma şirketine hasar ile ilgili bir tutanak tutturulmalıdır. Ürüne zarar vermeyecek şekilde kutuda, ambalajda olabilecek küçük eziklerden dolayı ürün iade edilmemelidir. Fakat tarafınızdan teslim alındıktan sonra taşıma firması görevini yerine getirdiği kabul edilmiş sayılacaktır. Kabul edilmeyen ürünün hasar tutanağı tarafınızdan mağazamıza ulaştırıldıktan sonra, Mağazamız en kısa süre içinde ürünün yenisini size en sağlıklı şekilde ulaştıracaktır.
III. Hatalı Ürünler
Teslimat sırasında fark edilemeyip uygulamada meydana çıkan hatalı ürünleri hatalarını belirterek fatura ve sipariş numaralarınızı içeren e-maili info@kobic.com.tr adresine gönderiniz. İade gerekçeniz uygun görülürse faturayı iade edilen ürün ile birlikte mağazamıza gönderdikten sonra hatalı ürün yenisi ile değiştirilecektir;
İade nedeniyle ödenecek taşıma masrafları tarafınızdan karşılanacaktır.